Op naar Brazilië! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Martine Dalen - WaarBenJij.nu Op naar Brazilië! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Martine Dalen - WaarBenJij.nu

Op naar Brazilië!

Blijf op de hoogte en volg Martine

28 April 2014 | Nederland, Zwolle

29 april is het zover: Met De katapult vertrekken we voor drie weken naar Brazilië!
De afgelopen weken zijn we op De Katapult druk bezig geweest met alle (creatieve) voorbereidingen voor deze zendingsreis. Ja, de zendingskriebels zijn weer in volle gang :) Omdat we de taal niet spreken (er is overigens wel een tolk aanwezig), zijn we ook druk bezig geweest met dans- en dramastukken. Dat was heel leuk om te doen!

In Belo Horizonte, Brazilië, gaan we met straatkinderen werken. Maar ook kindertehuizen, ziekenhuizen en gevangenissen gaan we bezoeken. Ons grootste doel is om deze afgewezen kinderen in contact te brengen met de liefde van Jezus. Het is de liefde van Jezus waardoor ik weet waarvoor ik leef; het doorgeven van deze Liefde aan verweesde en verlaten kinderen.

Straatkinderen worden in Brazilië als grof vuil gezien en zo worden ze ook behandeld. Omdat de Olympische Spelen eraan komen, worden de straten “schoongeveegd” van straatkinderen. Deze kinderen worden daarom in gevangenissen gestopt, die daardoor nu overvol zitten. Het geschatte aantal straatkinderen in Brazilië wordt op ca. 6 miljoen geschat. Deze kinderen sterven vaak al jong als gevolg van het harde straatleven, de seksindustrie, geweld, ondervoeding, etc. Er is niemand die naar ze omziet, van ze houdt of ze recht van bestaan geeft.

M'n hart brandt voor deze verweesde en verlaten kinderen. Wie vertelt ze dat ze belangrijk zijn? Van wie horen ze dat er van ze gehouden wordt? En dat God een Vader voor ze wil zijn die ze nooit in de steek laat? (Psalm 27:10* en 68:6-7**)
Ik vind het een voorrecht om ze dat te mogen vertellen, samen met mijn medestudenten van de Bijbelschool De Katapult, die in doordeweeks nog in Den Helder volg. En ook in samenwerking met de christelijke organisatie in Belo Horizonte, die de mogelijkheid tot opvang heeft voor deze straatkinderen.

Vind je het leuk om op de hoogte te blijven van onze belevenissen gedurende de komende drie weken? Meld je dan aan voor de mailinglist via: www.dekatapult.waarbenjij.nu

Mocht je het tof vinden om mee te bidden, graag! Bijv.:
•Voor de (straat)kinderen die we gaan ontmoeten; dat vele kinderen een ontmoeting met Jezus' liefde krijgen, ze een keuze voor Hem gaan maken en dat God het evangelie bevestigt met wonderen en tekenen, zoals Hij dat ook in het Bijbelboek Handelingen deed.
•Voor bescherming, wijsheid en eenheid voor de hele groep Katapulters en de samenwerkende organisatie Jeugd met een Opdracht.
•Voor gezondheid voor de hele groep.

Groetjes Martine

*Psalm 27:10 “Al verlaten mijn vader en moeder mij, de HEER neemt mij liefdevol aan.”
**Psalm 68:6-7 “HEER is zijn naam, jubel als Hij verschijnt: Vader van wezen. God geeft eenzamen een thuis.”

• 28 April 2014 - 16:50

Wilma:

Heel veel plezier daar Martine!!Geniet en straal!

• 28 April 2014 - 20:35

Henriëtte Fokkens: